”Tottakai henkilöstön tyytyväisyys ja innovatiivinen ilmapiiri ovat meille ensiarvoisen tärkeitä”, sanoo Nitorin toimitusjohtaja Matti Vilmi. ”Mutta silti nostaisin asiakastyytyväisyyden vielä näidenkin yläpuolelle.”
Tutkimusyhtiö Onway Oy keräsi toukokuussa palautetta Nitorin asiakkailta laajalla otannalla, joka toteutettiin sekä web-kyselyinä että henkilökohtaisina haastatteluina. Tulokset olivat murskaavan hyvät: Nitorin saamat pisteet olivat kaikkien aikojen korkeimmat Onway Oy:n Benchmark-tietokannassa, johon on kerätty yli 100 suomalaisen IT-yrityksen tutkimustietoa vuodesta 2003 lähtien. Lisäksi täydet 100% haastatteluihin osallistuneista vastaajista kertoi suosittelevansa yhteistyötä Nitorin kanssa muille yrityksille. Eräs asiakastutkimusten tavoite on etsiä keinoja, joilla asiakastyytyväisyyttä voitaisiin nostaa. Mitä Nitor voi tällaisen tuloksen perusteella enää parantaa? ”Tutkimus kertoo meille tämänhetkisen tilanteen, ja että olemme tehneet asioita oikein”, toteaa Matti Vilmi. ”Se tarkoittaa, että meidän täytyy edelleen kehittää menetelmiämme paremmiksi, koska yksi tavoitteemme on yllättää jatkuvasti asiakkaat positiivisesti”, Vilmi jatkaa. ”Saamme usein kuulla heidän hämmästelyjään, miten meidän suunnittelijamme alkavat tuottaa päivästä 1 lähtien. Heput kävelevät sisään, ottavat projektin haltuun ja alkavat töihin. Se on ketteryyttä, ja meidän pitää pystyä tähän joka päivä uudestaan.” Tutkimuspäällikkö Tero Rönnqvist Onway Oy:ltä vahvistaa tulokset. ”Käytännössä Nitorin kaverit ylittävät asiakkaan odotukset joka kerran”, Rönnqvist sanoo. ”He ovat aidosti kiinnostuneita asiakaspalautteesta ja toimivat sen mukaisesti.”