Atria_logo3UUSI

Case: Atria
Myyntikulttuurin pitkäjänteinen kehittäminen yksityiskohtaisen asiakasymmärryksen avulla

MIKÄ OLI HAASTE?

Meillä Atrialla on tavoite olla asiakkaan paras kumppani ja silloin tarvitaan myös oman tilanteen asemointia suhteessa asiakkaan odotuksiin ja muihin toimijoihin – että tiedetään miten voidaan olla se paras kumppani. Tämän vuoksi vaaditaan ammattiasiakkaillemme (B-to-B) suunnatuilta asiakastutkimuksilta tarkkaa asiakaskohtaista tietoa, jonka avulla kykenemme kehittämään asiakasvastuullisten työtä tarkalla henkilökohtaisella tasolla.”

Teemu Pitkänen / Vice President Sales Development
Atria Suomi Oy

Loimme erilaiset tavat tutkia eri asiakaskohderyhmille: tutkimme että arki sujuu (operatiivinen), keskijohdon kanssa on eväät kehittää yhteistyötä (taktinen) ja ymmärretään ylimmän johdon agendaa liittyen tulevaisuuden mahdollisuuksiin (strateginen). Toisin sanoen selvitimme kunkin asiakkaan yksilölliset odotukset ja kokemukset kuhunkin tilanteeseen ja asiakkaan rooliin nähden sopivalla, parhaalla ja hyödyllisimmällä tavalla. Siirsimme näin asiakasymmärryksen hyödyntämisen myynnin johtamisessa ja kehittämisessä uudelle tasolle. Lisäksi laadimme myyjille henkilökohtaiset myyjäkäsikirjat ja kehityspolut.”

Laura Hartzell-Kinnunen / Sales Development Manager
Atria Suomi Oy

Tero Rönnqvist / Tutkimus- ja kehityspäällikkö, Partneri
Onway Oy

MITÄ TEIMME?

Atria-case4

MITÄ ON SAATU AIKAAN?

Olemme huomanneet miten jo aiemmin kiitelty ja pidetty Atrian myyntikulttuuri on kehittynyt yhä paremmaksi. Yhteistyö asiakkaiden kanssa on parantunut ja Atria on ollut aktiivisempi sparraamaan asiakkaiden kanssa asioita, koetaan että liiketoimintaa tehdään yhdessä. Myös omassa organisaatiossamme on lisääntynyt halu saada palautetta omasta toiminnasta. Yhteistyö on läpinäkyvää, katsotaan tulevaan yhdessä ja koko prosessi on hyödyllinen myös asiakkaillemme.”

Teemu Pitkänen / Vice President Sales Development
Atria Suomi Oy

Takaisin ylös